Které obchodní řetězce jsou v Česku na vrcholu?

Prvním supermarketem v Česku byla v roce 1991 Mana holandské společnosti Ahold. Zahraniční obchodní řetězce si i nadále drží silnou pozici na českém trhu. Ačkoliv v počtu prodejen jednoznačně vedou české značky, v tržbách například těm německým nemohou konkurovat. Které obchodní řetězce jsou tedy u nás v Česku na vrcholu?

Nejvíce prodejen

Nejvíce prodejnami se může pyšnit český obchodní řetězec Coop, který se nachází zejména v menších městech a vesnicích. Po Česku má již 2500 prodejen a někde působí pod klasickým názvem Jednota či Konzum. Člověk zde má výběr základních potravin.

Třetí největší počet prodejen má také česká Hruška, kterých najdete po Česku asi 578. Řetězec sídlíc v Ostravě má prodejny zejména na Moravě a ve Slezsku.

Přečtěte si také: Nedostatek léků pokračuje.

Největší obchodní řetězce

Největší obchodní sítí v Česku je německý Lidl. Ten u nás působí od roku 2003 a má u nás již více než 300 prodejen. Ačkoliv má menší množství prodejen než jiné české obchody, jeho velikost spočívá ve výši tržeb, které za rok 2021 tvořily asi 73, 2 miliardy korun.

Druhý největší řetězec je také z Německa, a to Kaufland.

Z Německa pochází vlastně většina obchodních řetězcl, které v ČR najdeme – Lidl, Kaufland, Globus, Penny i Makro.

Unikát

V roce 2014 založil podnikatel Tomáš Čupr společnost Rohlik Group. Ta se stala velkým online supermarketem, který vám nákup doveze až domů. Firma je známá také pro svůj takzvaný status jednorožce, tedy  je firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů. Český Rohlík už expandoval také do Maďarska, Rakouska, Německa, Itálie, Rumunska i Španělska, což jen potvrzuje to, jak výzamné postavení na trhu má.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *