Čtyři tipy, jak na zdravý spánek

Spánek je pro člověka důležitý. Ovlivňuje to, jakou máme náladu, jak jsme soustředění, jak vypadá naše pleť nebo kolik vážíme či jak moc jsme kreativní. Člověk si mnohdy ani neuvědomuje, jak moc náš den ovlivní to, jak jsme se vyspali. Pokud jste se nevyspali dobře, ani nepamatujete, doporučujeme udělat maximum pro to, aby váš spánek byl zdravý a kvalitní. Poradíme vám, jak na to. Vyzkoušejte naše tipy, přece jen chcete, aby se vám i vaše zdraví upevnilo nebo ne? Pojďme tedy na tipy, jak na zdravý spánek.  

Sportujeme po ránu 

I když chodíte ráno do práce, vyplatí se vstát a jít si třeba zaběhat nebo zacvičit si. Nechte si poručit od králíků z klobouku, kteří mile rádi říkají: “Vstávat a cvičit.” Nejeden odborník je toho názoru, že fyzická aktivita je tím nejlepším lékem pro problémy se spánkem. Pokud je po ránu sport nemožný, sportujte večer. Uvidíte, jak skvěle se vám bude usínat. Díky pravidelnému sportování se váš spánek prohloubí a také prodlouží. Upozorňujeme ale na to, že by se nemělo sportovat tři hodiny před spaním.  

Dopřejte si odpolední spánek 

Už i mnozí zaměstnavatelé to začínají zavádět. Řeč je o dvacetiminutovém spánku kolem poledne. Takto krátký spánek totiž člověku neublíží, naopak opět nastartuje jeho kreativitu a produktivitu. Navíc takový spánek je pro člověka nejen osvěžující, ale také vám pozitivně ovlivní váš noční režim.  

Nekonzumujte stimulanty před spaním 

A to v jakékoli podobě. Máme na mysli kávu, cukry nebo třeba energy drinky, které mají za úkol člověka povzbudit. Jejich nadměrná nebo příliš pozdní konzumace však může způsobit bezesnou noc. Vyvarujte se těmto stimulantům aspoň večer nebo v pozdních odpoledních hodinách.  

Spánek narušuje modré světlo 

Málokdo ví, že spánek narušuje takzvané modré světlo. To putuje třeba z mobilu nebo počítačů. Modré světlo, které tyto technologie vyzařují, nedá spát našemu mozku. Ten si myslí, že je stále den. Nemějte proto ve své ložnici žádné takové technologie nebo je aspoň nepoužívejte před spaním. Odborníci jsou toho názoru, že by se tato elektronika neměla používat dvě hodiny před spaním, jenže to většinou nikdo nedodrží. Proto ji nepoužívejte aspoň půlhodinu před spaním. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *